Onze titels

€ 50,00
Now You See Me Moria

Now You See Me Moria is een internationaal collectief met het doel de onaanvaardbare situatie in kamp Moria zichtbaar te maken. Via beelden op Instagram, posters, tentoonstellingen en dit action book.Now You See Me Moria Moria, on the Greek island of Lesbos, is the largest refugee camp in Europe. It is overcrowded and living conditions are inhumane. Apart from the fire in September last year, hardly any images get out. Journalists and photographers are not welcome and emergency workers are not allowed to take photographs. Yet, these posters are the result of photographs. They were made by four residents of the camp and saved and shared via Instagram on the initiative of a photo editor living in the Netherlands. She put her horror and pain about what she knew and saw into action. An open call to graphic designers worldwide resulted in 449 different posters that downloaded and printed on Valentine’s Day 2021, and adorned windows and walls in countless places around Europe. The photos show the daily life in the camp, the miserable conditions but sometimes also the unexpected beauty. The posters made on the basis of these photos depict and express anger and impotence, but are above all an indictment of the failing European refugee policy. Change of that policy is absolutely necessary. That is the goal of the international collective Now You See Me Moria, a multicoloured company of committed people demanding immediate change of EU migration politics. Photos and posters show that the situation in the refugee camps on the edges of Europe is untenable. International agreements and rules are simply band-aids to stop the bleeding. Hundreds of thousands suffer from a system that repels and excludes people.  Now You See Me Moria features Noemí, a Spanish picture editor living in the Netherlands, photographers Amir, Ali and Mustafa from Afghanistan, Qutaeba from Syria, graphic designers like Raoul, street artists, political science students and a growing number of others. 

€ 55,00
NOWHERE

Vijfentwintig jaar fotografie van Frank Van der Salm in één boek, ontworpen door Irma Boom.NOWHERE shows a world in which Instagrammability seems to rule; in which the new reality is dictated by the seductive image that may (later) be made of it. Architecture, design and urban landscape, directed by the mechanisms of global big business. The same antiseptic beauty, all over the world. NOWHERE - Imagining The Global City collects photographer Frank van der Salm’s work of the past 25 years. The image of a consumer-oriented, imaginary metropolis rises from this book, designed by Irma Boom. Images – sometimes upside down – question each other about the reality they represent. Together, they form the image of a city that, all of a sudden, seems to be simultaneously everywhere and nowhere, yet: here now. Textual contributions by Shumon Basar, Aaron Betsky and Urs Stahel, link Frank van der Salm’s oeuvre to the world of design, architecture, urban development, art and photography. --- Please note: Three different cover/bellyband combinations. Due to logistics it is not possible to choose a cover when ordering online. ---Het ParoolRecensie door Edo DijksterhuisFrank van der Salms retrospectief in het Nederlands Fotomuseum is uitgesteld tot de zomer, maar het bijbehorende boek is er al. Het past perfect in deze beeldschermtijd. (..) In het boek, een ijzersterke kandidaat voor het jaarlijstje met beste fotoboeken, staan ‘echt’ en ‘construct’ door en naast elkaar. Boekontwerper Irma Boom heeft Van der Salms ­oeuvre intuïtief geordend.De VolkskrantRecensie door Arno Haijtema"Hoe dan ook: Nowhere dwingt tot denken. En dat kan moeiteloos gepaard gaan met ongebreideld kijkplezier, want ook daarin voorziet Van der Salm ruimschoots."

€ 34,50
Het moet anders

De afstand tussen de wereld van de koe en de consument werd de afgelopen decennia steeds groter. Hans van der Meer woont midden in Amsterdam, maar als zijn vriend Jaap Hemke uit Aartswoud op vakantie gaat, past hij op de boerderij. En dat al bijna twintig jaar lang, waardoor hij een bijzondere belangstelling ontwikkelde voor het melkveebedrijf. Via fotografie, film en tekst onderzoekt Van der Meer de wereld om ons heen. Zijn foto’s van amateurvoetbal in Hollandse Velden (1998) en European Fields (2006) geven ons een kijk op zowel het menselijk gedrag als op het landschap. In Nederland - Uit voorraad leverbaar (2012) laat hij via droge observaties de toenemende eenvormigheid in middelgrote gemeenten zien. In Het moet anders kijkt hij via koeien naar de melkveehouderij, dierenwelzijn, hi-tech voedselproductie en de gevolgen voor het milieu. De beelden vormen de aanleiding voor een serie overdenkingen waarin de complexiteit van het moderne melkveebedrijf naar voren komt. In aanvulling hierop legde hij melkveehouders en vernieuwers de vraag voor welke kant we op zouden moeten gaan. Op veel foto’s kijkt de koe ons vragend aan. Of is het ondervragend? Hoe gaan wij voedselproductie in de toekomst vormgeven? En wat wordt de rol van dieren daarin?

€ 29,50
Bitter Chocolate Stories

BITTER Chocolate Stories toont, op een onconventionele manier, de harde werkelijkheid van kinderarbeid op cacao plantages. Kinderen die hieruit zijn ontsnapt zijn geportretteerd door een van Afrika's meest getalenteerde fotografen, Joana Choumali.Nederlands journaliste Marijn Heemskerk interviewde de kinderen en schreef de achtergrond artikelen.

€ 29,50
Bitter chocolate stories

Bitter Chocolate Stories addresses the harsh realism of child labour in cocoa plantations in an unconventional manner. Children who have escaped from forced labour were portrayed in a pop-up studio by one of the most talented African photographers, Joana Choumali from Ivory Coast.Dutch freelance journalist Marijn Heemskerk made interviews with former child slaves and wrote background texts.

€ 29,50
Turtle 1

Building a Car in Africa The car was once a symbol of freedom. Automakers still want us to believe in that dream. In reality, we are addicted to systems that have completely shut us out: we do not even know how to change a tyre anymore. And yet, the majority of the world lives in a DIY environment. Artist Melle Smets and sociologist Joost van Onna travelled to Suame Magazine (Ghana) to learn how an informal economy works. They collaborated with some of the ca 200,000 artisans and 12,000 organisations there to build a truly African car, based on recycled and locally produced parts - in just 12 weeks.

€ 25,00
Women we have not lost yet

On 26 April 2015, when radical Islamist opposition forces announced the Great Attack on Aleppo, young women of various ethnicities and religious backgrounds sought refuge in Le Pont gallery. They were mostly former participants of Art Camping, a collaborative art project initiated by Le Pont in response to the outbreak of the Syrian conflict in 2012. Issa Touma, a photographer and director of the gallery, believes that art is essential for surviving the horrors of war and preserving the principles of an inclusive society that are threatened by political and religious fanaticism. This book documents the photo sessions he held at Le Pont during the week of the Great Attack. It is a cry for freedom from the women that Syrian society has not lost yet to death, exile or oppression.

€ 29,00
Maydan

"As Yanukovych's government had just fallen, as the president was on the run and the police had disappeared from the streets of Kiev, for a very short time power belonged entirely to the people. It's that time of latency, when everything seems possible, that I tried to capture in the eyes of the people as I asked them two questions:-What would you like to see happening now?-What do you think will happen?"

€ 50,00
Via PanAm

Tentoonstelling: Nederlands Fotomuseum, Rotterdam - 9 november 2013 t/m 12 januari 2014 "For this project, I wanted to experience the distances that many migrants travel. So I started my overland journey in Puerto Toro, the most southern settlement in Chile, and reached my endpoint almost a year and 40.000 km later in Deadhorse, Alaska. I crossed 15 countries and documented the lives of the many migrants I met. It struck me how vulnerable they are and how at the same time, many economies are dependent on migrants. I realised that to migrate is never an easy decision to make. But despite the difficulties, people leave their homes and start all over again somewhere far away, in the pursuit of happiness." - Kadir van Lohuizen After the innovative multi-media iPad app and a traveling exhibition, Van Lohuizen's work will now be compiled into a book. This unique publication takes the reader along through the changing landscapes of the countries he travelled. Within these landscapes, the stories of the people pop up, on smaller pages, like intimate little booklets zooming in on the lives of the people that Van Lohuizen portrayed. The photo stories reflect the complexity of migration - the diverse motivations for coming and going, the struggles and successes, the economic, political, social and environmental contexts, as well as the intimate moments and personal stories. Some touching upon current issues, some on topics long forgotten but not resolved. To Van Lohuizen's portrayal of the continents, which he views as a skilled outsider, an essay by acclaimed Colombian author Juan Gabriel Vásquez is added. Additional information about migration in the Americas and related issues are presented by way of short texts and info graphics. The book is bi-lingual: English and Spanish. Not only does this allow for a broad international distribution, it also reflects the situation of the migrants visualized. In an inventive design by Teun van der Heijden (Heijdens Karwei), mixing colour, black and white pictures and texts on pages of different sizes, the book provides a unique, high-quality closure to Van Lohuizen's impressive project.

€ 39,50
Nederland - uit voorraad leverbaar

Totale omvang: 240 pagina's in cover met flappen (otabind) Inhoud: 95 grootformaat foto's fullcolour, 10 tekstcolumns (gepubliceerd in De Volkskrant onder de titel Het Raadsel Nederland), 32 pagina's Catalogus NL Nawoord: Ole Bouman en Hans van der MeerWat zien wij om ons heen wanneer in Boskoop we naar de geldautomaat lopen om te pinnen? Of wanneer we op een parkeerterrein in Breukelen een supermarktkarretje uit de overkapping halen? Wat zien wij wanneer we in een grand café in Steenwijk met vriendinnen afspreken, of in een cafetaria in Enkhuizen met zoonlief een patatje eten?Over wat er allemaal is te zien om ons heen gaat dit boek Nederland uit voorraad leverbaar. Vooral buiten de grote steden is veel gebouwd de laatste decennia. Plaatsen als Heerhugowaard of Hoofddorp zijn wat betreft inwonertal bijna vertienvoudigd. Het aanzicht van Nederland is daarmee ingrijpend veranderd, de stad is langzaam het land in geschoven.In het hart van veel gemeenten is door de jaren heen steeds iets toegevoegd aan wat er al stond. Pleinen werden opnieuw vormgegeven en ingericht door ambitieuze architecten, ondernemers, gemeenteraden en vastgoedontwikkelaars. Regelgeving, gezond verstand, smaak, toeval en ambitie schuren hier tegen elkaar aan. Het resultaat is een fascinerend compromis tussen verschillende benaderingen en belangen. De herkenbaarheid is groot, evenals de uitwisselbaarheid.In Nederland uit voorraad leverbaar brengt Hans van der Meer zijn eigen fotografie en zijn fascinatie voor gebruiksfotografie (Van der Meer is medeoprichter van het tijdschrift Useful Photography) voor het eerst samen. Door de toevoeging van catalogusbeelden van onder meer straatmeubilair komen zijn foto's van Nederland in een ander daglicht te staan. Ineens wordt duidelijk waar de herkenbaarheid en uitwisselbaarheid vandaan komen.In het boek is ook een aantal columns opgenomen, voor een deel eerder gepubliceerd in de Volkskrant onder de titel Het Raadsel Nederland, waarin Van der Meer in dezelfde droge stijl als zijn foto's beschrijft hoe dit Nederland tot stand komt. Een Nederland dat iedereen bekend zal voorkomen, maar dat wij nooit eerder zo hadden gezien.